ארכיון

יום שני, 16 בינואר 2012

שר חסר בטחון



אהוד ברק-רמטכ''ל, שר בממשלות שונות, ראש הממשלה לשעבר ושר הבטחון בממשלת נתניהו.
אישיות פוליטית שלדעתי האישי גרם נזק רב לתדמית ישראל ולאזרחי ישראל.

במסע הבחירות 1999 הבטיח ברק שבתום שנה לכהונתו כראש ממשלה, יוציא את צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון.הציפיה הייתה שנסיגה תתקיים ב 6.08.2000 אך בסופו של דבר, התבצעה הנסיגה ב-24 במאי ולא כנסיגה אלא כבריכה. במהלכה הסיג צה"ל עשרות טנקים ונגמ"שים וכאלף חיילים. בד בבד עם תהליך הנסיגה השתלטו אנשי החיזבאללה על רצועת הביטחון. ומאז ועד היום יש לנו חיזבאללה בגבולות צפוניות של המדינה מאיימים על תושבי צפון ישראל.
בשלב הבא של קודנציה כושלת יצא ברק לארצות הברית לקמפ דוויד למו''מ עם עראפאת. במהלכו הסכים ברק לכונן את המדינה הפלסטינית על שטח של יותר מ-90% משטחי רצועת עזה ויהודה והשומרון, ואף לוותר על ריבונות ישראל בשכונות הערביות שבמזרח ירושלים. כמו כן הציע ברק לפלסטינים ריבונות דתית בהר הבית. משום מה מו''מ התפוצץ וברק האשים את עראפאת בכשלונו. כתוצאה מפיצוץ המו''מ ונסיבות אחרות בסוף סמטמבר 2000 פרצה אינתיפאדת אל-אקצה. בזמן הדיכוי ההפגנות אלימות נהרגו 13 ערבים. וכתוצאה של אינתיפאדה שתף את הארץ גל טרור ערבי ופיגועים:

http://www.terrorism-info.org.il/malam_multimedia/Hebrew/heb_n/pdf/suicide_terrorism.pdf

http://www.mfa.gov.il/MFA/Terrorism-%20Obstacle%20to%20Peace/Palestinian%20terror%20since%202000/Victims%20of%20Palestinian%20Violence%20and%20Terrorism%20sinc

בין שנים 2000-2005 נרצחו כ1115 ישראלים בפיגועי טרור ערבי.
ב6 בפברואר 2001 בבחירות המוקדמות ברק נחל תבוסה רבתי - הוא זכה רק ב-37.4% מהקולות ולזמן מה עזב את הפוליטיקה ופנה לעולם העיסקי.
לאחר 6 שנים חזר "ברק החדש" לרשות מפלגת העבודה ולאחר ועדת ווינוגרד לאחר מלחמת לבנון השנייה החליף בתפקיד שר הבטחון בממשלת אולמרט את עמיר פרץ.
במהלך כהנתו כשר הבטחון בממשלת אולמרט השתתף ברק במבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. המבצע נפתח ב-27 בדצמבר 2008 ונמשך כ22 ימים. במהלכו זוהו כ 255 נפילות בשטח דרום ישראל. מד"א דיווח כי 28 פצועים קשה, 37 פצועים בינוני ו-118 פצועים קל פונו לבתי החולים. כמו כן היו כ-548 נפגעי חרדה. הפסקות אש הוכרזו מספר פעמים בין 17 ל21 לינואר 2008. וכל פעם הופרה ע''י חמאס, במהלך נסיונות להפסקות אש נורו 15 רקטות לשטח ישראל. לאחר המבצע היה מדובר בכושר ההרתעה שהושג מול החמאס אך תושבים באיזור דיווחו ששבועיים לאחר תום המבצע נורה גראד לעבר אחד הישובים באיזור אשדוד. ועד היום לא מפסיק טיפטוף של הרקטות לעבר ישובי עוטף עזה וישוביי הדרום. מעת לעת הורגש בשטח הסלמה שמסתיימת בעוד "הפסקת אש" ומה שמצביע על כך שבמבצע עופרת יצוקה לא הושג שום כושר ההרתעה והנהלות בדרום ישראל מתבצעת על פי רצון אירגוני טרור מרצועת עזה. אני כתושב דרום מאשים במצבינו ביחד עם ראש''מ ושרת החוץ דאז גם שר הבטחון בזמן המבצע וגם היום אהוד ברק.

והיום יצא אהוד ברק למלחמה חדשה וזו מלחמה כנגד התנחלויות. במהלך שנת 2011 נהרסו מספר רב התנחלויות בהוראתו והסכמתו.

וכעת כאזרח מודאג אני שואל את הקוראים שלי, במלחמה הבאה, אולי נגד אירן, אתם מוכנים לשר הבטחון כזה? או יותר נכון הייתי מגדיר אותו כי שר חסר בטחון.