ארכיון

יום שלישי, 5 ביוני 2012

משפט צדק???

אנחנו מדברים על צדק משפטי אבל הוא משום מה חד צדדי.
היום כשבג''ץ דורש לפנות יהודים משכונת גבעת האולפנא בבית אל וגם מיגרון ועוד מספר ישובים ביהודה ושומרון בטענה שקרקעות שייכות לערבים. הורה היום בית המשפט השלום בקרית גת לבטל 51(!) צווי ההריסה שהוציאה המדינה נגד תושבי כפר בדואי לא חוקי א-סרה.
השופט ישראל אקסלרד טען בפסק הדין שאין טעם להרוס כפר שקיים כבר מספר שנים ואין צורך מיידי בקרקעות של המדינה שעליהן יושב הכפר הלא חוקי.
אם זו לא צביעות מצד מערכת המשפט אז מה זה בדיוק? אני תוהה למה כשמדובר בבניה יהודית החלטה היא אוטומטית לפינוי ולהפך כשמדובר בעתירות הערבים ואירגוני שמאל משתפים פעולה איתם, פסקי הדין בדרך כלל לטובת הערבים.
ההחלטה היום היא תקדים מסוכן שנותן לגיטימציה לכיפוף החוק תלוי במטרות המשפט ותלוי בצדדים בעתירות קרקעות. וגם כשמדובר בעתירות ערביות מעורפלות ההחלטה היא חד משמעי כנגד היהודים. ואני עדיין שואל ''למה?'' מערכת המשפט בישראל לקחה צד במאבק כנגד ההתיישבות יהודית ביהודה ושומרון וזאת למרות כל ההגיון.
וכמו שנאמר ''יש שופטים בירושלים'' אך הם בדרך כלל מחליטים בפסקי הדין שלהם כנגד ההתיישבות יהודית ביו''ש וארץ ישראל כולה וכנגד אינטרסים של העם היהודי.