ארכיון

יום שבת, 11 בפברואר 2012

כאן שביתה!



ביום רביעי בשעה שש בבוקר פתחה היסתדרות בשביתה כללית במשק. הסיבה לטענת הסתדרות היא העסקת עובדי קבלן בסקטור ממשלתי וגם פרטי.
סיבה לשביתה נראת מוצדקת אם לשים בצד בחירות קרובות ליו''ר הסתדרות. עופר עיני מנסה להשלים פערים וכל מה שהוא פיספס בקיץ אחרון. כלומר כרגיל הסתדרות סוגרת את השלטר למטרות שלה ולא למען העובדים.
השביתה שאמורה להיות למען חלק החלש ביותר בשוק העבודה בעצם פוגעת באותם עובדים. דוגמא הכי לוהטת היא שביתה בבנקים שפגעה באופן ישיר במקבלי משכורת בתשיעי לכל חודש. אנשים פשוט לא קיבלו משכורות באותו יום ואם מדובר במשכורת בצ'קים לא ברור מתי יקבלו שכרם. זו המטרה של הסתדרות?
לא מדובר כבר בשירותים נוספים שאזרחי מדינה לא מקבלים בגלל השביתה כולל רכבת ואוטובוסים. בנוסף עלות השביתה למשק הישראלי היא מספר לא מבוטל מיליוני שקלים.
במהלך סוף שבוע התקיים מו''מ רציף ואינטנסיבי בין הסתדרות ומשרד האוצר. במהלכו הוסכם על מספר צעדים לפיתרון סוגיה. אך בסופו של דבר נציגי הסתדרות סירבו לחתום על הסכם משום שהסכם כולל גם איסור לקיים שביתות למשך 4 שנים. כלומר לא סעיף בהסכם קשור לעובדי הקבלן אלא חוסר אפשרות לסחוט את המדינה בעזרת השביתות.
דרך אגב עלות ההסכם לקופת המדינה היא 800 מיליון שקל.
כל זה על מנת זה שעופר עיני יזכה לעוד קדנציה כיו''ר ההסתדרות ועוד נסיבות פוליטיות אחרות.