ארכיון

יום רביעי, 29 בפברואר 2012

חוק ההטבה במס לסטודנטים מתמחים


מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה של הח"כית ליה שמטוב (ישראל ביתנו).

הצעת החוק שאושרה סופית, קובעת שזכאי לתואר ראשון או שני בו נדרשת תקופת התמחות כתנאי לעיסוק במקצוע, יוכל לבחור האם להתחיל לממש את זכאותו לנקודות זיכוי במס הכנסה בשנת המס שלאחר סיום לימודיו, או להמתין ולממש את נקודות הזיכוי החל משנת המס שלאחר תום ההתמחות.
"מדובר בהצעה חשובה שתעזור לעשרות אלפי סטודנטים שמפסידים במהלך שנת הסטאז' 2580 ש"ח כזיכוי במס משום שבמשכורת המינימום הם לא מגיעים במקרים רבים לסף המס, הסבירה ח"כ שמטוב בטרם ההצבעה.
בדבריה להצגת החוק הדגישה כי הזכאות לבחור בין המועדים לקבל את נקודות הזיכוי תהיה מותנית בכך שתקופת ההתמחות תחל לא יאוחר משנת המס שלאחר שנת המס שבה הסתיימו הלימודים לתואר הראשון או השני.
הצעת החוק תחול גם על מי שבשנת 2012 טרם סיים את תקופת ההתמחות, ובלבד שלא מימש את זכאותו לנקודות זיכוי לאחר שסיים את לימודיו.
הח"כית שמטוב הוסיפה כי "מטרתה לסייע לציבור המתמחים, באופן שבו מי שזכאי לקבל נקודות זיכוי בעד תואר אקדמי ראשון או שני, יוכל לבחור בין קבלת נקודות הזיכוי מיד עם תום הלימודים או דחיית מימושן לשנת המס שלאחר סיום ההתמחות".
כיום, סעיף 40ג לפקודת מס הכנסה קובע נקודת זיכוי אחת בחישוב מס הכנסה למי שזכאי לקבל תואר אקדמי ראשון ומחצית נקודת זיכוי למי שזכאי לקבל תואר אקדמי שני. נקודות הזיכוי באות בחשבון בשנת המס שלאחר שנת המס שבה הסתיימו הלימודים לתואר הראשון או השני.
המצב הקיים הביא לכך שסטודנטים שנדרשה התמחות לצורך השלמת התואר שלהם, כמו עורכי דין רופאים ורואי חשבון, לא יכלו ליהנות מנקודות הזיכוי.
התיקון המוצע יחול גם לגבי מי שבשנת 2012 טרם סיים את תקופת ההתמחות, ובלבד שלא מימש עדיין את זכאותו לנקודות זיכוי עם תום הלימודים לתואר הראשון או השני